„Nelygink savęs su kitais, lygink save su savimi vakar“. Kaip sunku laikytis šios auksinės frazės savo gyvenime! 🤔 Dar sunkiau, kai kalbame/galvojame apie vaikus – „štai, žiūrėk, kiti dvimečiai jau kalba, o maniškis tik laksto laukais palaidais plaukais, visur lipa, viską griebia, ir nei bū nei me“. Arba „štai draugės keturmetė jau balerina ir plaukikė, o manoji ir vandens bijo, ir šokiais visiškai nesidomi…“ 🤷
Kiekvienas vaikas išmoks to, ko turi išmokti – vienų dalykų anksčiau, kitų vėliau, o kažko, kas tėvams atrodo labai vertinga, galbūt visai neišmoks, nes to jam ir nereikia, kad būtų sėkmingas ir laimingas. Laimė ne talentais matuojama, bet taip lengva tą laimę apkartinti palyginimais: „štai pažiūrėk, kaip gerai daro tavo draugė/sesė/vaikas darželyje – o tu?…“ Skautiškame metode akcentuojama, jog kiekvienas auga skirtingai, o vaikų stebėjimas ir lyginimasis su kitais skirtas ne savimylai ar savigraužai, o savo talentų, savo augimo krypčių atradimui. Skiltyse skautai išbando įvairias pareigas, dėl to mokomės vieni iš kitų – tiek iš vyresnių, tiek iš jaunesnių. Žinoma, augimo procesas nėra palaidas – jis turi struktūrą, ir visi pasiekimai, vertinant „akademiškai“ ir ugdytojams stebint vaiką, grupuojami į pagrindines šešias raidos sritis:
🐺 Intelektinė raida (Sakytinė kalba, Rašytinė kalba, Skaičiavimas ir Matavimas, Tyrinėjimas, Mokėjimas mokytis, Aplinkos pažinimas, Problemų sprendimas)
🐺 Charakterio raida (Savivoka ir savigarba, Iniciatyvumas ir atkaklumas)
🐺 Socialinė raida (Santykiai su suaugusiais, Santykiai su bendraamžiais, Savęs ir kitų pažinimas)
🐺 Emocinė raida (Emocijų suvokimas ir raiška, Savireguliacija ir savikontrolė)
🐺 Fizinė raida (Kasdienio gyvenimo įgūdžiai, Fizinis aktyvumas)
🐺 Meninė raida (Estetinis suvokimas, Meninė raiška, Kūrybiškumas)
Kiekvienoje srityje, užuot kėlus „standartus“, vaikui yra keliami individualūs tikslai, atsižvelgiant į vaiko potencialą, gabumus, domėjimosi lauką. Kitaip sakant – nuo mažų dienų mokomės lygintis ne su kitais, o su savimi vakar. 🤗
2022 3 gruodžio